• geniuslibrary01@gmail.com
  • 019-6691630
  • Selamat Datang ke Website GLLH
Follow Us :
  • Login
  • Register

MATEMATIK 2

  • Home
  • MATEMATIK 2
Time limit: 0

Quiz Summary

0 of 25 questions completed

Questions:

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25

Information

You have already completed the quiz before. Hence you can not start it again.

Quiz is loading…

You must sign in or sign up to start the quiz.

You must first complete the following:

Results

Quiz complete. Results are being recorded.

Results

0 of 25 questions answered correctly

Your time:

Time has elapsed

You have reached 0 of 0 point(s), (0)

Earned Point(s): 0 of 0, (0)
0 Essay(s) Pending (Possible Point(s): 0)

Categories

  1. Not categorized 0%
  • Sila klik pada butang View Questions untuk menyemak jawapan yang sebenar. Kuiz akan tamat selepas pelajar memperolehi jawapan yang betul 80% ke atas.

    Maklum Balas Kuiz

  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. 8
  9. 9
  10. 10
  11. 11
  12. 12
  13. 13
  14. 14
  15. 15
  16. 16
  17. 17
  18. 18
  19. 19
  20. 20
  21. 21
  22. 22
  23. 23
  24. 24
  25. 25
  1. Answered
  2. Review
  1. Question 1 of 25
    1. Question

    434 808 ÷27 =

    Correct

    Incorrect

  2. Question 2 of 25
    2. Question

    Enam juta tiga puluh ribu dua ditulis dalam angka ialah

    Correct

    Incorrect

  3. Question 3 of 25
    3. Question

    Correct

    Incorrect

  4. Question 4 of 25
    4. Question

    Nombor manakah apabila dibundarkan kepada ribu yang terdekat menjadi 412 000?

    Correct

    Incorrect

  5. Question 5 of 25
    5. Question

    Antara yang berikut, yang manakah disusun dalam tertib menarik?

     

    Correct

    Incorrect

  6. Question 6 of 25
    6. Question

    Dua juta lapan puluh ribu tiga puluh ditulis dalam angka

    Correct

    Incorrect

  7. Question 7 of 25
    7. Question

    5 048 392 ÷4 =

    Correct

    Incorrect

  8. Question 8 of 25
    8. Question

    6 048 392 -22 800 -317 650 =

    Correct

    Incorrect

  9. Question 9 of 25
    9. Question

    Apakah beza antara nilai digit 5 dan nilai digit 7 dalam nombor 700 590?

    Correct

    Incorrect

  10. Question 10 of 25
    10. Question

    4 056 200 +41 675 +85 +3 405 =

    Correct

    Incorrect

  11. Question 11 of 25
    11. Question

    Bundarkan 789 067 kepada ratus ribu yang terdekat.

    Correct

    Incorrect

  12. Question 12 of 25
    12. Question

    Correct

    Incorrect

  13. Question 13 of 25
    13. Question

    Correct

    Incorrect

  14. Question 14 of 25
    14. Question

    Sebuah kilang mengeluarkan 1.06 juta biji coklat pelbagai perisa seperti anggur, lemon dan strawbweri. Bilangan coklat perisa anggur dan lemon masing-masing ialah 350 000 biji. Hitung bilangan coklat perisa strawberi.

    Correct

    Incorrect

  15. Question 15 of 25
    15. Question

    Bundarkan 2.654 juta kepada puluh ribu terdekat.

    Correct

    Incorrect

  16. Question 16 of 25
    16. Question

    80 juta ialah

    Correct

    Incorrect

  17. Question 17 of 25
    17. Question

    Bundarkan 689 542 kepada ribu yang terdekat

    Correct

    Incorrect

  18. Question 18 of 25
    18. Question

    Rajah 1 menunjukkan lima keping kad angka.

    En. Zain meminta empat orang murid masing-masing membentuk satu nombor. Nombor itu mesti mengandungi kad angka 3 yang nilai digitnya ialah 300. Berikut ialah nombor yang dibentuk oleh empat murid itu :

    Siapakah yang telah membentuk nombor mengikut arahan En. Zain ?

    Correct

    Incorrect

  19. Question 19 of 25
    19. Question

    Rajah 2 menunjukkan empat kad nombor J. K, L dan M.

    Kad manakah yang nilai digit 8 berada pada nilai tempat puluh ribu?

    Correct

    Incorrect

  20. Question 20 of 25
    20. Question

    Rajah 3 menunjukkan empat kad nombor

        Bentuk satu nombor menggunakan nilai digit bagi digit 3 daripada setiap kad itu.

    Correct

    Incorrect

  21. Question 21 of 25
    21. Question

    Bundarkan 6.754 juta kepada puluh ribu terdekat.

    Correct

    Incorrect

  22. Question 22 of 25
    22. Question

    Enam juta lapan puluh ribu tiga puluh ditulis dalam angka

    Correct

    Incorrect

  23. Question 23 of 25
    23. Question

    Nombor manakah apabila dibundarkan kepada ratus ribu yang terdekat tidak menjadi 42 000?

    Correct

    Incorrect

  24. Question 24 of 25
    24. Question

    Nyatakan nombor perdana antara 52 dan 58.

    Correct

    Incorrect

  25. Question 25 of 25
    25. Question

    Tiga nombor perdana pertama yang lebih dari 40 ialah

    Correct

    Incorrect

Course Content

Course Home Expand All
MODULE 1
8 Topics | 16 Quizzes
SET 1 : BAHASA MELAYU (PEMAHAMAN)
SET 1 : BAHASA INGGERIS (COMPREHENSION)
SET 1 : SAINS (KEMAHIRAN SAINTIFIK)
SET 1 : MATEMATIK (NOMBOR & OPERASI)
SET 2 : BAHASA MELAYU (PENULISAN)
SET 2: BAHASA INGGERIS (WRITING)
SET 2 : SAINS (PERATURAN BILIK SAINS)
SET 2 : MATEMATIK (PECAHAN)
MODULE 2
8 Topics | 16 Quizzes
BAHASA MELAYU – PEMAHAMAN
BAHASA INGGERIS – COMPREHENSION
SAINS – MIKROORGANISMA
MATEMATIK – PERPULUHAN
BAHASA MELAYU – PENULISAN
BAHASA INGGERIS – WRITING
SAINS – INTERAKSI ANTARA HIDUPAN
MATEMATIK – PERATUS
MODULE 3
8 Topics | 16 Quizzes
BAHASA MELAYU – PEMAHAMAN
BAHASA INGGERIS – COMPREHENSION
SAINS – PEMELIHARAAN & PEMULIHARAAN
MATEMATIK – WANG
BAHASA MELAYU – PENULISAN
BAHASA INGGERIS – WRITING
SAINS – DAYA
MATEMATIK – MASA & WAKTU
MODULE 4
8 Topics | 16 Quizzes
BAHASA MELAYU – PEMAHAMAN
BAHASA INGGERIS – COMPREHENSION
SAINS – KELAJUAN
MATEMATIK – PANJANG & JISIM
BAHASA MELAYU – PENULISAN
BAHASA INGGERIS – WRITING
SAINS – PENGAWETAN MAKANAN
MATEMATIK – ISIPADU
MODULE 5
8 Topics | 16 Quizzes
BAHASA MELAYU – PEMAHAMAN
BAHASA INGGERIS – COMPREHENSION
SAINS – BAHAN BUANGAN
MATEMATIK – RUANG
BAHASA MELAYU – PENULISAN
BAHASA INGGERIS – WRITING
SAINS – GERHANA
MATEMATIK – KOORDINAT
MODULE 6
8 Topics | 16 Quizzes
BAHASA MELAYU – PEMAHAMAN
BAHASA INGGERIS – COMPREHENSION
SAINS – BURUJ
MATEMATIK – NISBAH & KADARAN
BAHASA MELAYU – PENULISAN
BAHASA INGGERIS – WRITING
SAINS – MESIN
MATEMATIK – PENGURUSAN DATA
MODULE 7
8 Topics | 16 Quizzes
BAHASA MELAYU – PEMAHAMAN
BAHASA INGGERIS – COMPREHENSION
SAINS – ULANGKAJI (TAHUN 4)
MATEMATIK – KEBOLEHJADIAN
BAHASA MELAYU – PENULISAN
BAHASA INGGERIS – WRITING
SAINS – ULANGKAJI (TAHUN 5)
MATEMATIK – ULANGKAJI (KBAT)
Return to TAHUN 6

GLLH Centre

Feature Links

  • Tentang Kami
  • Hubungi Kami
  • Result
  • Events

Quick Links

Hubungi Kami

Pn Shaza

0196691630
geniuslibrary01@gmail.com
www.gllh.com.my

© 2020 Sobri Ramli